Medlemsavgiften

MEDLEMSAVGIFTEN
Från och med januari 2024 är medlemsavgiften till 290 kronor.Vi har central uppbörd och detta innebär att inbetalningsavi kommer från förbundet i Stockholm. Har du frågor så kontakta någon i styrelsen. Du hittar våra namn, telefonnummer och emailadresser på sista sidan i Programhäftet.

Det är obligatoriskt att vara medlem för att få delta i någon av klubbens aktiviteter. Ta med ditt medlemskort när du deltar i någon aktivitet.
Tänk på att du kan tjäna in medlemsavgiften genom att utnyttja SPF-rabatterna. se under Rabatter/medlemsförmåner.
I medlemsavgiften ingår:
Rätt att delta i alla av föreningen anordnade aktiviteter
SENIOREN SPF: s egen tidning som innehåller information, debatter och reportage
Mötesförsäkring som skyddar vid alla aktiviteter anordnade av föreningen
SPF:s frivilliga gruppförsäkringar:
Ny medlem får ett kostnadsfritt försäkringsskydd de tre första månaderna. Därefter kan de olika delarna tecknas var för sig och består av:
Livförsäkring med anslutning inom tre månader efter inträde i SPF Seniorerna.
Du måste ha fyllt 60 år men inte 70 år, under förutsättning att du inte tidigare varit medlem i SPF Seniorerna.
Olycksfallsförsäkring som kan tecknas oberoende av ålder eller tidsramar.