Om SPF Seniorerna Kabusa

SPF Seniorerna Kabusa är en ganska ung förening , startade vid det berömda millennieskiftet år 2000. Nu 2024 är vår ambition att ligga runt 400 strecket.

Vi är en vidsträckt Seniorförening nära Österlen som har medlemmar från Ystad, Nybrostrand, Köpingebro, Glemmingebro, Ingelstorp, Sövestad, Högesta, Baldringe med flera byar.
Våra månadsmöte håller vi på medborgarhuset i Glemmingebro. Vi har också vår berömda "Sillafrukost" och inte minst Grillfesten då vi kan ta emot c:a 200 medlemmar sittandes under tak i egna tält. Vid dom tillfällena håller vi till på fotbollsplanen i Nybrostrands sommarfagra grönska  (Norr om tennisbanan).

Höstfest och julbord arrangerar vi i Glemmingebro Medborgarhus.

Andra aktiviteter kan vara Boule vid Hildas, Zumba Tomelilla i Kajsas lokal Tryckerigatan 1 i Tomelilla, Vattengympa och Bowling Ystad Arena, Kortspel Bridgehuset i Ystad.

Vårt stora urval av aktiviteter gör att det finns säkert något som faller just dig i smaken. Flera snabblänkar direkt från artikel till bild och videoinslag. För att göra det enklare och snabbare för medlemmarna som vill kolla in vimmelbilderna och videos. Redan på första sidan hittar du flera direktlänkar om du skrollar ner en bit.

Webbredaktör
Sten-Åke Källström