Månadsmöte 2019

SPF Kabusas mötesplats är Medborgarhuset i Glemmingebro.

Sammankomsterna kl. 14.00 plats Medborgarhuset i Glemmingebro                             Kaffe och kakor serveras efter möte och underhållning.
                                             Nybrostrandsvisan pdf

Klicka här för att sjunga med i Nybrostrandsvisan.

16 januari
Prästen & kantorn samt dottern som nu utbildar sig till präst tre välsjungande familjemedlemmar underhåller oss med kända operettlåtar. Bara att luta sig tillbaka och njuta. Filmarkiv

20 februari  Årsmöte.
Styrelsen hälsar er varmt välkomna till ett nytt och händelserikt år. Fritt inträde, föreningen bjuder dessutom på dagens kaffe & kaka. Efter årsmötet en kort men viktig information från Demensföreningen. Därefter blir det underhållning avvälkände revykungen Nils-Gunnar Snygg. Sen blir det kaffe med dopp (OBS inte dopp i grytan för den är väl redan avklarad)  Information och bilder

20 mars
Christer Glader som är distriktsläkare i Tyringe men som också har en humoristisk förmåga och få folk att skratta när han samtidigt berättar om hur viktigt det är medett glatt humör och att det verkligen förlänger livet, som ordspråket säger !
Christer Glader bilder pdf

17 april
Efter sedvanligt månadsmöte står Sture Andersson & Therese Bhure för underhållningen med dragspelsmusik , och sina underfundiga vitsar och mycket annat. Det blir en kul våravslutning i Medborgarhuset, för sedan kommer det två av årets höjdpunkter ute i det gröna sköna Nybrostrand.
Therese Bhure och Sture Andersson pdf

12 juni
Sillafrukost 125:- på Nybrostrands fotbollsplan kl. 13.00. Underhållning av Österlens Dragspelsklubb. Ta med tallrik bestick glas, "en lille en", kopp, kaffe och hembakat. Ingår: Öl/vatten.Samt som alltid ett glatt humör.
Sillafrukosten bilder här pdf  Resning av tält i blåsten Film här

7 augusti
Vår berömda grillfest på Nybrostrands fotbollsplan kl. 13.00 gemensam avslutning med cykelturerna där Lindströms orkester underhåller oss, kan det bli bättre. Ta med tallrik bestick glas kopp, kaffe, kaka. Glöm inte "en lille en". Ingår: Öl/vatten.
Information om Grillfesten här pdf

18 september
Månadsmöte och därefter föredrag av journalisten Caroline Dahlman som berör samhällsekonomiska frågor med betoning på pensionärernas situation
Bild här

11 oktober
Höstfest: i medborgarhuset Glemmingebro i år spelar Christers orkester upp till dans och underhåller oss under måltiden
Information om Deltagaravgift pdf

16 oktober
Månadsmöte därefter än en gång underhållning av välkända History den här gången med blandad repetoar, bara musik vi minns och bitar som vi kanske har speciell anknytning till

20 november
Efter måndsmötet kommer välkänd och mycket uppskattade Ewa-Gun Westford som berättar om sina märkliga upplevelser inom polisväsendet positivt och negativt för så är livets upplevelser.
                                                   UPP