Månadsmöte 18 september

Roligt hos SPF Skurup

En rolig eftermiddag blev det för medlemmarna i SPF Skurup vid senaste månadsmötet. Komikern Martin Svensson kom på besök och bjöd på underhållning av bästa märke.

Skrattsalvorna avlöste varandra runt kaffeborden när han berättade om sina erfarenheter av den nya tekniken och hur det är att bli äldre i dagens samhälle. Allt med humor och värme och igenkänningsfaktorn var stor bland de 155 besökarna.

Det blev en hel del om olika åkommor, ”senilmärken” och att ge prostatan ett ansikte. Sång bjöds det också på och Martin bevisade genom en parafras på Hasse o Tage att barnen - han själv – verkligen fick ett glas öl när de växt upp. Allt mottogs med långa applåder av de närvarande.

Vid månadsmötet medverkade också Frida Schulz från Vuxenskolan. Hon berättade om allt som studieförbundet kan bidra med, kurser och studiecirklar. Även nya, det är bara att höra av sig.

Som vanligt in formerade föreningens ledare om resor, fester och allt annat som finns att göra nu när höstens verksamheter kommit igång på allvar. Också underhållningen av omtyckta egna kören Sånglusten gick i höstens tecken.
Fler bilder finns på Bilgallersidan.

Text/Bild. Ingemar Johansson/Kent Björck