Nya bilder

Studiebesök på Saturnus

Lagom till jul, den 14 december, gjorde ett 30-tal medlemmar studiebesök på Saturnus i Malmö som ju bland annat är en stor tillverkare av Glögg. Ägare och VD, Edward Liepe, berättade om sitt 130-åriga företag och om några av de många produkter som tillverkas.

Julmarknad Köpenhamn

Den 30 november följde nästan 50 medlemmar med på en tur till ett julpyntat och snöprytt Köpenhamn. Först bjöds det på en julplatta med diverse danska specialiteter inklusive öl och annat som hör till. Det hela avslutades med Ris á la Malta och kaffe. Därefter blev det tillfälla att besöka julmarknaden i Nyhamn, på Kongens Nytorv och Ströget.

Mats Åbjörnssons garage

Den 17 oktober samlades ett 20-tal medlemmar hos Mats Åbjörnsson i Esarp för att titta på hans mycket sevärda samling av gamla fordon och motorer. Medan kaffet serverades berättade Mats om sig själv och sitt stora intresse och om några av sina rariteter.
En synnerligen intressant och trevlig eftermiddag.