Ordföranden har ordet

Bästa medlemmar!

I Sverige finns det ca 800 lokala SPF-föreningar och vi är en av dem.

Det är i föreningarna det mesta händer. Du möter nya och gamla vänner. Det arrangeras träffar av olika slag, det finns olika aktiviteter, det gås stavgång, spelas boule, bowling, golf och schack. Vi genomför teater- och biobesök, vi gör studiebesök och vi gör resor långt bort och nära. Ja, det är bara fantasin som sätter gränser.

Två aktiviteter som är mycket populära, där vi saknar aktivitetsledare, är bridge och canasta. Det är min förhoppning att vi igen kan starta dessa två aktiviteter. Känner du dig manad att ta dig an detta, tag kontakt med någon av oss i styrelsen.

Vi saknar även en ledamot i vår valberedning. Detsamma gäller här, ta kontakt med någon i styrelsen och lämna förslag.

Nu tar vi alla lite ledigt och försöker njuta av långa ljusa dagar, sol och värme, så är vi tillbaka i augusti med nya krafter. Värt att minnas: vi är inget kollektiv. Vi är helt unika människor med olika intressen och önskemål om vad vi vill göra med vår tid.

Jag önskar er alla en skön och avkopplande sommar och välkommen tillbaka till hösten!

Margareth