Medlemsmöte på Hamnkrogen den 13 juni 2024.

Strax under ett 60-tal medlemmar samlades på Hamnkrogen för att äta lunch tillsammans. Därefter flyttade vi en trappa upp för att lyssna på historien om Hilda änglamakerskan. Kristian Graah Hagelbäck berättade och visade bilder om Hilda, hennes bakkgrund och hur det utvecklade sig. Hon mördade 8 barn genom att dränka dem efter att ha fått pengar för att ta emot dem som fosterbarn. En ruskig historia, svårt att förstå hur det kunde gå till på den tiden i början av 1900-talet. Till slut var det en mamma som blev misstänksam och Hilda erkände sina dåd. Hon dömdes till dödsstraff och förvarades på Citadellet i Landskorna där hon hängde sig i cellen i augusti 1917. Mötet avslutades med lottdragning med glada vinnare. Vi önskade varandra en Glad Sommar innan vi skiljdes åt.