Sommarhälsning 2024

Sommarhälsning

Sommaren är här, med allt som den ger oss av grönskande ängar och dofter från buskar och träd. Vårt sista arrangemang före sommaruppehållet blir Midsommarfesten som avslutar vårens program.

Flera av våra aktiviteter gör nu ett kort sommaruppehåll. Jag tänker närmast på vandringsgruppen, canasta och bokcirkeln. Däremot fortsätter vi att spela bowling, golf och boule.

Jag hoppas att sommaren blir varm och härlig för oss alla, så att vi kan umgås och trivas under solen. Oavsett om sommaren blir lång och ni vill fortsätta att lata er i hängmattan så öppnar vi för nya program och aktiviteter i augusti.

Höstens program som startar den 19 augusti inleds med ett intressant föredrag av flygkapten Folke Bäck som berättar om sina upplevelser från sina taxiresor i Europa, Nordafrika och Arabvärlden. Därefter har vi i stort sett var fjortonde dag intressanta programpunkter med givande föredrag, underhållning samt utflykter.
Bla. kommer vi i samarbete med PRO att ha en modevisning på Folkets hus där Seniorshoppen kommer att visa och sälja höst- och vinterkläder.

Programbladet delas ut i slutet av juli eller början av augusti.
Vi önskar er alla i föreningen välkomna till våra olika programpunkter och aktiviteter, anmäl er gärna tidigt då vi i vår lokal endast kan ta emot ett visst antal besökare.

Vi har sökt och erhållit bidrag från Socialstyrelsen och Färs och Frosta Stiftelsen vilket innebär att några av våra arrangemang i höst blir subventionerade för er medlemmar.

Jag och övriga i styrelsen önskar er en riktig fin sommar och så ses vi igen i augusti.

Claes-Göran Skogh
Ordförande SPF Svalöv