Ny ordförande valdes på årsmötet 2023

Styrelse ledamot Dorte Grenaa
Styrelse ledamot Anna Palzewicz Johansson

TREVLIG OCH SKÖN SOMMAR!

Då är vi framme vid sommaren och en ännu innehållsrik termin har förflutit för vår förening. Vi har haft fem intressanta och trevliga månadsmöten med vitt skilda innehåll.

I januari besökte kommunpolis Maria Roos Brostedt oss för att informera om olika slags bedrägerier och hur man undviker att bli lurad. På årsmötet fick vi ta del av en av våra medlemmar, Kerstin Thånells, intressanta resa till Georgien där hon visade en mängd fina bilder från landet. I mars kom trubaduren Rosita Olsson och vissångerskan Ellinor Lundh på besök och underhöll med diverse roliga visor från Skåne.

I april blev vi inbjudna till SPF i Bjärnum för att ta del av deras arrangemang som hölls i skolans aula. Först blev det en intressant förläsning av läkaren och forskaren Ingmar Skoog som berättade som sina rön kring ädre människors fysiska och menatal hälsa från hans bok "70 är det nya 50". Därefter fick vi skratta åt imitatören Anders Mårtenssons roliga versioner av kända personer som t ex kungen, Ulf Lundell, Björn Ranelid och Tommy Körberg.

Sist, men inte minst avslutades vårterminen med en härlig vårfest i början av maj. Vi fick njuta av en läcker vårbuffé och lyssna på sång och musik av Krister Wrambjer. Han hade en bred repertoar och underhöll med både små roliga historier och spelade och sjöng allt från pop till dansband. Till slut blev det också en del allsång och stämningen var på topp!

Nu väntar en förhoppningsvis lång, varm och solig sommar! I augusti ses vi igen hos Kerstin och Leif på Strandgatan i Vittsjö för att grilla och umgås i deras vackra trädgår. Väl mött!

Ordförande Birgitta Nilsson