Höstupptakt på Kjugekull

• Frukostfika m "fralla" på hembygdsstugans altan i gassande sol. Foto IL

Den 25 augusti samlades ett 40-tal glada och pratsugna Willbattingar till höstupptakt på Kjugekull.
Ursprunglig plats skulle varit Scoutgården som tyvärr drabbats av förödande brand.

Stort tack till Villands hembygdsförening som välvilligt öppnade upp sin hembygdsstuga för tillagning av frukostfika med ”fralla” som avnjöts på altanen i den sköna sommarvärmen. Vädret var som gjort för uteaktiviteter.

Styrelsen med Leif i spetsen hade förberett för kluriga praktiska övningar att utföras stationsvis.
Här testades ögonmått med uppgift att bestämma avståndet mellan 2 flaggor. Komma ihåg hur många och vilka föremål som fanns under filten. Praktiska övningar att skapa 4 trianglar av 6 käppar, puzzla ihop ett T av spånskivor. Få en balansvåg att väga jämt genom försiktig pålastning av skruvar och spik. På en av stationerna gällde matematisk beräkning att förvandla fot till meter.
Engagemanget gick inte att ta miste på.

Efter lagvis summering av erhållna poäng förärades det vinnande laget med chokladbitar och applåder.

Nöjda med höstens första aktivitet skiljdes vi efter några sköna förmiddagstimmar.
"Vi hade tur med vädret".

Se även bildgalleri

/IL