September 2021

Nu kommer vi igång igen!

September 2021

Den 3 juni i år fick jag förtroendet att efterträda Lars Carlstedt som ordförande i SPF Klubb 67. Det är givetvis ett ansvarsfullt uppdrag och jag ska, tillsammans med styrelsen och er medlemmar, göra mitt bästa för att vi framöver ska få uppleva "Gemenskap och glädje" i vår förening.

Nu antar septemberhimlen tydliga guldtoner med inslag av rött och orange när solen går ner allt tidigare om dagarna. Löven på träden börjar också sakta ändra färg. Ett tydligt tecken på att vi är på väg mot höst. Ett gott tecken på det är även skyltningen om "Äppelskruttdagen" i Simrishamn, som jag såg på väg till min reumatolog. Jodå, jag mådde alldeles utmärkt!

Det är min förhoppning att SPF Klubb 67 också ska göra det nu när vi drar igång med verksamhet igen. Det har varit en lång tid för oss seniorer att inte kunna träffas och ha våra månadsmöten och andra aktiviteter. Men nu tar vi nytt tag! Det inleddes för övrigt med att vi träffades 27 st i Kronoskogen i fin septembersol och grillade. Det kan ni läsa om här på hemsidan under Aktiviteter.

Inom de närmaste dagarna får alla medlemmar utskickat till sig ett programblad för hösten 2021. Vi kommer sedan att återkomma med ett sådant vår och höst. I programbladet hittar du datum för våra månadsmöten, andra sammankomster, resor och andra aktiviteter. Där finns också kontaktuppgifter till alla i styrelsen.

Tillsammans med programbladet får alla också en intresse-enkät, där du som medlem kan markera vad du är intresserad av att delta i. Den vill jag gärna att så många som möjligt fyller i. Den är viktig för oss för att kunna ta fram bra aktiviteter. Enkäten kan ni lämna på bland annat månadsmötena i september och oktober. Med hjälp av svaren från er tar vi sikte på vårens verksamhet 2022.

Ett av föreningens bekymmer är var vi ska kunna träffas. Byavången är än så länge stängt men den 29 september ska de flesta restriktionerna hävas och då kanske vi kan återkomma dit. Annars finns det spännande planer för Stora Hotellet som styrelsen följer med stort intresse. Vad det kommer att leda till vet vi mer om inom några månader. Vid det första månadsmötet den 30 september är vi i Teaterhallen i Folkets Park och ingen behöver ta med sig eget kaffe!

Jag ser nu fram mot att träffa er på på vårt första månadsmöte sedan januari 2020!

Bästa hälsningar

Gunnar