16 oktober matinébio på Riobiografen

SPF Klubb 67 väljer film till en matinévisning kl 14 en onsdag i månaden i stora salongen. Undantag är januari, juni, juli och december.

Matiné-bio på Riobiografen i Tomelilla!

Onsdag 16 oktober kl 14

DET KUNDE VARIT VI

Efter succén med Catwalk är Emma Örtlund och Ida Johansson från Glada Hudik-teatern två av landets mest älskade filmpersonligheter. Nu är de tillbaka i dokumentären "Det kunde varit vi". I en bedagad husbil ger de sig ut på vägarna tillsammans med Pär Johansson, för att ta reda på hur det var att leva med en intellektuell funktionsnedsättning i en annan tid i Sverige. Under resan får Emma, Ida och Pär hjälp av experter som Ola Larsmo, Elin Bommenel och Kalle Lind. Det kunde varit vi är en berättelse om upprättelse, men också om mod och livsglädje.

Biljettpris är 90 kr för alla och gäller alla platser. Plats bokas på bions hemsida, på telefon 0417-150 00 när kassan är öppen eller direkt på bion.
Biljetten betalas med kort eller swish när man kommer till bion. OBS att Riobiografen inte tar kontanter.

SPF Klubb 67 tar inte emot anmälningar eller betalning.

Biografföreningen stöder SPF Klubb 67 genom annons i programbladen. Gynna därför biografföreningen och gå på matinéfilmerna!