Månadsmöte 2023-11-15

Novembers månadsmöte hölls onsdagen den 15 november på vår nya träffpunkt, Tennishallen i Svedala. Drygt 150 medlemmar hade anmält sitt intresse och eftersom lokalen inte hyser så många vid ett tillfälle, fick vi dela upp det på två sittningar.
Vår ordförande Maj-Britt Blom hälsade oss alla hjärtligt välkomna och glädjande att så många kommer till våra möten. Tre nya medlemmar som deltog denna gång, hälsades extra välkomna med en varm applåd. Vi delgavs lite allmän information om nödutgångarna, att info-träffen för nya medlemmar den 8 november ledde till sex nya ansökningar (vi är nu 636 medlemmar).
Rostockresan som blev inställd är ersatt av en dagstur med buss till Wapnö julmarknad. Resan kostar 770kr och anmälan kan ske till Eva Kristell, vårt reseombud.
Skånetrafiken kommer i början av 2024 med en seniorrabatt, spännande att se hur den utformar sig.
Istället för julbord introducerar SPF Club73 Svedala i år julsamkväm med lyxlandgång, luciatåg och Tord Larssons film om gamla Svedala. Det blir två sittningar – den 28 november och den 6 december, båda kl 14.00-16.30. Anmälan till eventet sker i vanlig ordning via mail spfclub73.svedala@gmail.com, telefon 040 400528 eller besök på expeditionen onsdagar 9.30-11.30 Svedala Senior Center.
Efter all denna information smakade det gott med lite mat i form av citronstekt kycklingfilé, champinjonsås och stekt kulpotatis och maten stod Romele Catering för.
På detta serverades sedan kaffe m kaka och vi kunde luta oss tillbaka och njuta av Dinos orkester som stod för underhållningen denna eftermiddag/kväll. Vi njöt av musiken och en del tog tillfälle i akt till en svängom på improviserat dansgolv.
Innan det var dags att gå hem, drogs vinsterna i vårt omtyckta lotteri.
Vår ordförande tackade oss alla för en trevlig kväll med god uppslutning och önskade oss välkomna åter till nästa gång.
Svedala 23-11-15 / Jeanette Jönsson