Månadsmöte 2024-05-15

Vinterns och vårens månadsmöten avslutades med ett sista månadsmöte innan sommaren, en solig och varm eftermiddag onsdagen den 15 maj 2024.

Vi träffades som vanligt i Svedala Tennishall och det var glädjande att se så många medlemmar komma till månadsmötet. Vi hade två sittningar, eftersom lokalen inte rymmer oss alla på en gång. Det blev jämnt fördelat på första och andra sittningen, totalt 149. Tidigareläggning av klockslag för månadsmötena har uppskattats av våra medlemmar.

Vår ordförande Maj-Britt Blom hälsade alla hjärtligt välkomna och inledde mötet med lite allmän information och presentation av närvarande styrelsemedlemmar. Nödutgångarna uppmärksammades.
Det har inkommit en del klagomål på Serviceresor med bl a dåligt hållna tider, otrevligt bemötande men våra medlemmar anmäler detta sällan till Serviceresor av förklarliga skäl. Medlem uppmanas istället göra anmälan till vår ordförande så tar hon tag i det.
Vidare uppmanas medlem betala in i tid till månadsmötena, 4 dagar innan mötet, då det underlättar vår hantering.
Senior Sport School drar igång till hösten, information har gått ut på hemsidan, FB och anslagstavlan på Svedala Senior Center. Rekommenderas å det varmaste att anmäla sig, upplägget är väldigt trevligt.
Vi anordnar två grilleftermiddagar under sommaren för våra medlemmar, 26 juni och 24 juli, plats Gamla Brandstationen, anmälan sker i vanlig ordning. Club73 bjuder på grillad korv med bröd och kaffe med kaka.
Det bjuds på silla-lunch på Nationaldagen för dem som kommer till firandet på Stortorget, och går i fantåget om möjligt, även här behövs anmälan.

Efter all denna nyttiga information var det dags för en god middag från Romele Catering, bestående att helstekt fläskytterfilé med otroligt god svampsås, stekt potatis och grönsaker. Vi hann även med ett uppskattat lotteri med glada vinnare.

Mätta och belåtna kunde vi luta oss tillbaka och lyssna på den musikaliska underhållning som framfördes av Nauman & Knutsson; en kavalkad av oförglömliga schlagers från 50-till 70-talet. Det blev väldigt uppskattat och ett soloframträdande på gitarr fick stående applåder.
Efter ett mycket trevligt och soligt månadsmöte, det sista innan sommaren, tackade vår ordförande Maj-Britt våra medlemmar för god uppslutning och önskade alla en skön sommar och med förhoppning att vi ses på grilleftermiddagarna.