Firande av Nationaldagen den 6 juni 2024

Torsdagen den 6 juni 2024 samlades vi för att deltaga i fantåget och lyssna på firandet av Nationaldagen. Vid tiotiden började Stortorget i Svedala fyllas av aktiva deltagare och vi var omkring 35 deltagare i SPF Seniorerna Club 73 Svedala.
Fanorna för vår förening anfördes i år av två kvinnliga medlemmar, lite annorlunda mot tidigare år. Svedala Kommun framförde sitt program i form av uppskattad musik, sång och tal.
Medan firandet tog form, hade vi medlemmar som fixat och donat i köket för att kunna presentera en härligt silla-lunch.
Så efter firandet på Stortorget bjöds vi i SPF Seniorerna Club 73 som deltagit i fantåget, till en eftersittning där vi fick intaga och njuta av fantastiskt goda sillinläggningar, kokt nypotatis och ägg. God dricka och visor förhöjde stämningen. Detta är ett väldigt trevlig och uppskattat återkommande evenemang som vi hoppas kunna få fortsätta med framledes. Ett fint och härligt sätt att fira Nationaldagen och kunna umgås.