Förbundsordföranden

BESÖK AV FÖRBUNDSORDFÖRANDEN EVA ERIKSSON

• Förbundsordföranden

Eva Eriksson, SPF Seniorernas nyvalda ordförande gästade Malmö och Samorganisationen. SAM hade bjudit in företrädare för de lokala föreningarna i Malmö och distriktets styrelse till Höstträff den 2 november. Höstträffen är en mångårig tradition och kom till för att uppmärksamma och uppmuntra det ideella engagemanget. Deltagarna tog vara på tillfället att utbyta erfarenheter och lät sig väl smaka av kvällens måltid, som avslutades med kaffe och hembakad tårta.

Träffen föregicks av ett möte med distriktsstyrelsen. Eva Eriksson, kvällens hedersgäst, höll ett engagerat och informativt föredrag om de viktiga uppgifter som SPF Seniorerna har framför sig. En frågestund gav ytterligare möjligheter till att lära känna Eva och hennes syn på både hur Förbundet ska agera och engagera. I framställning och frågestund poängterades att ju fler medlemmar Förbundet har, dess starkare blir möjligheten att påverka i för seniorerna viktiga frågor. Samtidigt är det angeläget för ledningen att se till att organisationen mår bra och fungerar. En samling liknande denna är ett utmärkt tillfälle för kommunikation både nerifrån och upp, såväl som uppifrån och ner.