INSTÄLLT tills vidare. Veteranvetare 2020

Torsdagen den 16 januari 2020 var sista tävlingen i grundomgången.
Falköping hade hemmamatch mot skövdelaget Elin 3.
Falköping hade 18 rätt av 20 möjliga Elin 3 hade 12 rätt.Vi är därmed gruppsegrare och vidare till kvartsfinal den 27 februari.

• Veteranvetare

Länk till distriktets hemsida om veteranvetartävlingen

Veteranvetartävlingen 2019-2020.

Torsdagen den 16 januari 2020 var sista tävlingen i grundomgången.
Falköping hade hemmamatch mot skövdelaget Elin 3.
Falköping hade 18 rätt av 20 möjliga Elin 3 hade 12 rätt.
Vi är därmed gruppsegrare och vidare till kvartsfinal den 27 februari.
Lottningen är inte klar så vi vet inte vilka motståndarna blir eller om vi får borta eller hemmamatch. Men blir det hemmamatch så ser vi gärna en stor publik.
Kjell-Åke Lind

Ny veteranvetartävling har startat okt 2019. 20 deltagande lag indelade i fem grupper. Där de vinnande lagen och tre bästa tvåorna går till semifinal.
Falköping inledde med bortamatch mot Götene den 17/10 2019.
Falköping drog längsta strået och vann med 14 mot 6.
Nästa match blir mot Skövde lag 1 den 21/11. Hemmamatch i Vuxenskolans lokaler klockan 14.00.
Även nästa match blir hemma den 16/1 2020 mot Elin Skövde lag 3.
Vi vill gärna se mycket publik kanske med någon hejarramsa.

Veteranvetarna under 2019

Falköpings veteranvetarlag bestående av Lisette Friberg, Lars-Göran Egneus och Göran Svanberg med Kjell-Åke Lind som lagledare deltog i SPF:S veteranvetartävling med stor framgång.
Den 9 maj 2019 var det distriktsfinal mot i Skövde lag2 i samband med ordförande konferensen i Vara. Falköping gick segrande ur striden och fick deltaga i Sverigefinalen den tredje oktober. Platsen var Finlandshuset i Stockholm.
Sverigefinalen inleddes med kvalomgångar. I omgång ett var Falköping bäst med 12 rätta svar. I omgång två hade vi 7 rätt av 8 möjliga och var klara för final.
Finalen blev en nagelbitare där Falköping fick 11 rätt vilket till seger. Tre lag hade 10 rätt. Ett första pris på 5000 kronor gick till SPF Falköping till att värva nya medlemmar.

Kjell-Åke Lind