Rapport från månadsträff 5 februari 2020 Årsmöte

150 medlemmar slöt upp till årsmötet där sångfåglarna medverkade. Referat och årsmöteshandlingarna hittar du under bilden.

• Årsmöte 2020
  • 130 medlemmar slöt upp till årsmötet
  • Sångfåglaran underhöll med sång
  • Roland Nilsson avtackar avgående funktionärer
  • Roland Nilsson tackar några sångfåglar för körsången
  • Årsmöte 2020
  • 130 medlemmar slöt upp till årsmötet
  • Sångfåglaran underhöll med sång
  • Roland Nilsson avtackar avgående funktionärer
  • Roland Nilsson tackar några sångfåglar för körsången

Här nedan finns REFERAT och ÅRSMÖTESHANDLINGAR för 2020 att läsa eller skriva ut.

Länk till ÅRSMÖTESHANDLINGAR 2020

SPF SENIORERNAS ÅRSMÖTE I FALKÖPING
Över 150 medlemmar av Falköpings seniorer samlades till årsmöte i Pingstkyrkans kafé. Roland Nilsson hälsade välkomna och kommenterade med sedvanlig humorfylld touche årets första snöfall. Därefter följde en parentation över de sjutton medlemmar som fått sluta sina liv under året. Roland pålyste en tyst minut och vi sjöng tillsammans "Härlig är jorden". Sedan vidtog Sångfåglarnas körprogram med både stämningsfulla och glada sånger.
Roland öppnade årsmötet och Lennart Falegård valdes till mötesordförande. Han lovade att hantera alla de 35 punkterna på dagordningen utan onödigt dröjsmål. Så blev det och de viktiga besluten finns numera i protokoll och på föreningens hemsida. Sen blev det dags för kaffe med semla från Tant Brun. Serveringsgruppen fördelade kaffekannor och faten med semlor till alla borden. Nu utvecklades en god och trivsam stämning vid borden. Efter sedvanlig påtår vidtog den stora blomsterutdelningen till de funktionärer som avsagt sig återval och till mötesordföranden. Roland Nilsson hade också en vacker ros till var och en av Sångfåglarna. Det blev dags för uppbrott och våra över 150 deltagare i årsmötet tog tillfälle att mingla vid utgången.
Nisse Andreasson