Årsmöte 6 februari 2019 (årsmöteshandlingar nedan)

6 Februari: Årsmöte.
Sångfåglarna medverkar.
Föreningen bjuder på kaffe.
Årsmöteshandlingar under bilden

• Avtackning av funktionärer
  • Sångfåglarna underhöll
  • I väntan på kaffe och semla
  • Sten presenterade valberedningens förslag för Yngve och Roland
  • Avtackning av funktionärer
  • Sångfåglarna underhöll
  • I väntan på kaffe och semla
  • Sten presenterade valberedningens förslag för Yngve och Roland

Årsmöte med nyvald styrelse

Etthundratrettio förväntansfulla medlemmar samlades i Pingstkyrkans kafé för att summera det gångna året. Därefter skulle vi utse alla dem som skall fylla hela år 2019 med aktiviteter för oss. Nu äntrade Roland Nilsson podiet och välkomnade till mötesförhandlingar. Yngve Pettersson utsågs till mötesordförande och dagordningens första punkter klarades av. Då blev det dags för föreningens sångkör Sångfåglarna att spela, sjunga och locka oss till allsång. Men det hör också årsmötet till att hålla en parentation över de 29 vänner i föreningen som lämnat jordelivet under året. I avslutningen av denna läste Roland Nilsson några stämningsfulla rader från "Det finns något bortom bergen", varefter vi tillsammans sjöng "Härlig är jorden". Sedan Gunnar Lindén presenterat vår kör Sångfåglarna, framförde kören ett Tore Skogman-program inlett med "Ensam jag är", följt av gladare melodier som inbjöd till allsång. Vi fick också veta att kören välkomnar nya medlemmar. Den erfarne dragspelaren "LYA" är numera med i kören, tillsammans med Lennart Sandberg vid sitt dragspel. Efter musikprogrammet blev det dags för kaffe och semla, vilket välkomnades med stor glädje.

Därefter vidtog årsmötesförhandlingarna ledda av Yngve Pettersson med Roland Nilsson som sekreterare. Det kan bara tilläggas att det gick undan och att alla tycktes nöjda med detta. Lars Yngve Andersson LYA, är från och med denna dag vår framtida ledare för Sångfåglarna. Kjell Hallgren är ny i styrelsen eftersom Ann Liljebäck av böjt omval. Så många som tolv medlemmar med uppdrag avtackades.

Nisse Andreasson

Länk till årsmötesprotokoll (inom kort)

Här nedan finns länk till årsmöteshandlingar

Länk till årsmöteshandlingar 2019 (14 sidor)