Medlemsmöten

Medlemsmöten hösten 2024

Önskemål om speciellt kaffebröd m.h.t. allergi anges vid anmälan. Anmälan till telefon 070-415 32 92 (ej sms) eller via e-post: spfskovde@telia.com, senast torsdag kl 12:00 före aktuellt möte.

Alla möten i Götasalen startar kl. 14.30. Kostnad 60 kr kontant eller Swish.

”Pröva på erbjudande” för den som ännu ej är medlem samt information om parkering och bussförbindelser i anslutning till Götasalen, se längre ner!

2 september Flemmings Krönikespel. Flemming Mouritsen är en välkänd fredagskrönikör i SLA. På medlemsmötet avlöser den ena berättelsen den andra då krönikören vågar sig ut på tunn is och låter sin publik deltaga i urvalet av historier.

30 september Musikbingo. Ett allsångsprogram som leds av Gunnar Andersson från Jönköping. Allsången kombineras med trevliga anekdoter och ett quiz som spelas i bingoform.

28 oktober Prisad pianist. David Carbe är en prisad pianist och entertainer från Kungälv. Han har turnerat runt i Sverige i många olika sammanhang och samarbetat med stora delar av Sveriges artistelit.

25 november Gamla godingar. TS-bandet från Skara intar Götasalen och bjuder oss framför allt på gamla godingar från 1960-talet.

9 december Luciafirande

-----------------------------------------------------------------------

”Pröva på”-erbjudande till dig som ännu inte är medlem

Välkommen att utan kostnad deltaga vid något av våra medlemsmöten i Götasalen. Där erbjuds underhållning, fika och information om föreningen och om aktuella aktiviteter. Innehåll och tid för medlemsmötena hittar du här i programmet. Anmäl gärna deltagande via tfn eller epost eller kom ändå.

Hur kan jag ta mig till medlemsmöten på Götasalen?

Det går att köra bil ända fram till ingången till Götasalen för av- och påstigning och ingången är handikappanpassad. Parkeringsplatser finns i närområdet t.ex: På baksidan av Galathea finns flera           p-platser. Parkera med appen ”Parkster”. De första två timmarna är gratis. Därefter enligt taxa.

6 st. vid Galathea.

På gatorna väster om Mariestadsvägen.

I parkeringshuset Mode vid resecentrum.

Goda bussförbindelser finns med busslinje 1 och 10, hållplats Högskolan, ca 200 meters gångväg till Götasalen. Bussar går var 15:e minut i vardera riktningen vid tider för våra medlemsmöten. Övriga linjer har anslutning vid Resecentrum.

Värva nya medlemmar, vinn presentkort!

Den medlem som värvar en eller flera nya medlemmar deltar i utlottning på årsmötet av presentkort från våra sponsorer. Den som värvat flest medlemmar under det gångna verksamhetsåret erhåller 3 presentkort, bland övriga lottas 5 presentkort ut. Skicka ett meddelande till spfskovde@telia.com med ditt namn och med namnen på den/de som du värvat som ny medlem så är du med i lotteriet.