Försäkringsfrågor

Skandia, Länsförsäkringar och If

Skandia
När man blir pensionär upphör i regel de försäkringar som gällde på jobbet. Som medlem i SPF Seniorerna har du möjlighet att teckna både en gruppliv- och en gruppolycksfallsförsäkring, livslång, under förutsättning att du betalat premien.

Livförsäkringen kan endast tecknas om du är mellan 60 och 70 år. Till både liv- och olycksfallsförsäkringen får du, som ny medlem, gratis anslutning de första tre månaderna. Om du inte önskar någon av dessa två försäkringar, ska en eller båda sägas upp inom dessa tre månaderna. Oavsett ålder och medlemstid kan du när som helst teckna olycksfallsförsäkringen.
Har du frågor ring: SKANDIA tel. 0771-16 60 60.

Länsförsäkringar
Länsföräkringar Skaraborg lämnar rabatter till våra medlemmar med:

10% på bil- och villahemförsäkring och 20% på hemförsäkring och fritidshus samt en pensionärsrabatt på 75 kr för pensionärer över 65 år.  Anmäl nytt medlemsskap till Länsförsäkringar.

Har du frågor om rabatter och villkor för ring:
LÄNSFÖRSÄKRINGAR 0500 - 77 70 00.

If
If lämnar följande medlemsrabatter: på 15% på villahem-, hem-, fritidshus- och hund- och kattförsäkring, 10% på båtförsäkring, 5 % på bilförsäkring samt 50 % på släpvagnsförsäkring.

Har du frågor ring If 0770-82 40 00.

mySafety
mySafety-försäkringar erbjuder ett kostadsfritt skydd mot ID-kapningar (ord pris 249,-/år. Försäkringen innebär att mySafety hjälper till att spärra dina kort och bistår med vägledning för att bestrida felaktiga köp och fakturor vid misstänkt id-kapning.
Mer info hos bolaget på tel 08-505 53 049.