Information om personuppgifter GDPR

Information om personuppgifter

Från den 25 maj 2018 gäller ett stärkt skydd för dina personuppgifter genom EU:s dataskyddsförordning. Vi vill därför informera dig om att SPF Seniorerna har uppgifter om dig i vårt medlemsregister, såsom namn, personnummer, adress, telefon, kön samt att vi använder dessa uppgifter för att kunna kontakta dig, skicka information och vår medlemstidning Senioren till dig, eller för att kunna fullgöra skyldigheter gentemot myndigheter.

Vidare så använder vi uppgifter i vårt medlemsregister för att våra samarbetspartners ska kunna erbjuda dig förmåner av olika slag. Du kan själv, eller få hjälp av din förening att, på din medlemsbild i registret tacka nej till sådana erbjudanden.

Det är Förbundet SPF Seniorerna som är ansvarig för personuppgifter i registret samt ansvarig för sådana uppgifter som finns på SPF Seniorernas hemsida inklusive alla undersidor.

I den mån som din SPF förening eller SPF Seniorerna Skaraborgsdistriktet samlar in personuppgifter vid olika föreningsaktiviteter eller beskriver vår verksamhet genom bilder på föreningens lokala del av hemsidan kommer vi att anstränga oss att skydda dina personuppgifter och inte spara dessa längre än för det ändamål de samlades in och i allt följa reglerna i Dataskyddsförordningen.

Du har rätt att få ta del av vilka personuppgifter som finns om dig hos oss och begära att ändring, rättning eller radering av uppgift eller att behandling av personuppgift ska upphöra. Kontakta i så fall Personuppgiftsansvarig SPF Seniorerna (organisationsnummer 888000 - 2830) Box 225 74, 104 22 Stockholm, eller info@spfseniorerna.se; 08-692 32 50 eller någon i styrelsen i din förening.