Styrelsen har ordet

Kära medlemmar i SPF Seniorerna Skövde!

Det har blivit dags för en ny termin och med den även ett nytt program.

För mig är det första gången jag får äran att författa ordförandebrevet!

Vi är ett fint gäng i styrelsen och sedan en mängd andra medlemmar som försöker att göra träffar för våra medlemmar med olika teman och innehåll – allt för att försöka uppfylla era önskemål och förväntningar. Vår förhoppning är att vi ska kunna nå ut till er alla – kanske inte varje gång – men i alla fall med ett antal olika sammankomster varje termin.

Våra träffar äger ju rum i vår egen föreningslokal Galathea (som nu till hösten står nyrenoverad och fin) och Götasalen (den fina restaurangen på högskoleområdet). I Galathea börjar vi hösten med Berit Johansson som berättar för oss om ”Nunnan som blev fru Luther”, längre fram firar vi Grynkorvens dag och i Götasalen blir det bland annat Musikbingo.

Våra studiecirklar fortsätter – och vi tar gärna emot förslag på nya intressanta cirklar (men då behöver vi också en person som kan vara cirkelledare).

Några av oss flyttar eller ändrar e-postadress – glöm då inte att meddela oss.

Kom gärna ner till Galathea och prata lite med den av oss som har jour. Varje måndag kl. 10.00 – 12.00 finns någon av oss i styrelsen där – så varmt välkomna!

Glöm heller inte bort att värva nya medlemmar! Det är en uppgift som vi verkligen behöver Din hjälp med.

Hoppas att vi får en riktigt trevlig höst tillsammans!

Med vänlig hälsning:

Margareta Wetterberg, ordförande