Information om e-postutskick

Du som har din e-postadress registrerad i vårt medlemsregister får då och då grupputskick med information både från vår avdelning och från förbundet.

Utskicken har avsändaren:
MailutskickSPF SYSTEM <noreply@utskick.spfseniorerna.se>
På ämnesraden står det efter utskickets ämne en kod som börjar med CRM och följs av ett identitetsnummer för utskicket.

Får du inga utskick så har vi kanske inte din e-postadress i vårt medlemsregister, eller så är adressen inaktuell eller felaktig.

Du kontrollerar enklast dina uppgifter genom att klicka på "Mina sidor"  i det ljusblå fältet högst upp på sidan och loggar in. Vet du inte vad du har för lösenord för att logga in, kontakta medlemsregistreringsansvarig i  styrelsen.

Om e-postadressen behöver ändras så klickar du på "Ändra medlemsuppgifter". Då öppnas en sida där du kan ändra uppgifterna. Skriv in rätt e-postadress och klicka slutligen på "Spara". Glöm inte att logga ut.

Om du inte får några utskick trots att e-postadressen är korrekt, så kan det bero på att din e-postoperatör blockerar utskicken eller placerar dem i mappen "Skräppost".

Observera att hotmail och outlook sorterar inkommande e-post i Primär och Övrigt, förutom i Skräppost. Gmail sorterar också inkommande e-post i  olika mappar. Om det hamnar i mappen för skräppost så kan du  markera att en viss avsändare ska anses vara betrodd.

Om operatören klassar dem som skräppost och du använder ett E-postprogram, så är det inte säkert att du kan se dem i e-postprogrammet. Det beror på vilket e-postprogram du använder. Alla e-postprogram hämtar nämligen inte ner bortfiltrerad e-post till sin egen mapp för skräppost, utan där hamnar då bara meddelanden som e-postprogrammet i din egen dator självt klassar som skräppost.

Om du använder ett e-postprogram som inte hämtar ner skräppost så kan du kanske logga in via operatörens webmail.

Bilden längst ner på denna sida visar hur ett utskick från oss kan se ut i ett visst e-postprogram.

Tyvärr ser det väldigt olika ut i olika e-postprogram. Samma gäller webmail tyvärr, Så vi kan inte ge några generella råd.

Om du loggar in på "Mina sidor", passa då gärna på att även kontrollera dina telefonnummer. Det är bra om vi har korrekta uppgifter i vårt register. Postadressen för vanlig post får dock förbundet via folkbokföringen, så den ändras automatiskt om du flyttar.

SPF Seniorerna Vartofta