Årsmöte 2020

Avdelningens årsmöte hålls alltid vid februariträffen och inleds med parentation över medlemmar som avlidit under gångna året. Enligt flerårig tradition visas bilder från året som gått under kaffepausen.

• Kerstin Arnesson inleder parentationen med att spela "Blott en dag"
  • Kerstin Arnesson leder parentationen
  • Presidiet vid årsmötesförhandlingarna
  • Kaffepaus med bildvisning
  • Kerstin Arnesson inleder parentationen med att spela "Blott en dag"
  • Kerstin Arnesson leder parentationen
  • Presidiet vid årsmötesförhandlingarna
  • Kaffepaus med bildvisning

Årsmöte den 12 februari 2020 på Hälsokällan i Vartofta.

Parentation
Årsmötet inleddes med parentation de medlemmar som avlidit under 2019. Kerstin Arnesson inledde  med att spela "Blott en dag" på keyboard, varefter hon läste några verser ur Första korinterbrevet. Hon tände ett ljus för var och en och de avlidna hedrades med en tyst minut. Parentationen avslutades med att alla unisont sjöng  "Bred dina vida vingar".

Årsmötesförhandlingar
Till mötesfunktionärer valdes som ordförande Ingegerd Sandahl och som sekreterare Ann-Marie Berg. Valberedningens förslag föredrogs av Karl-Erik Lennartsson. Mötet gick helt på valberedningens förslag.

Avdelningens ordförande Marianne Manke fick förnyat förtroende som ordförande och till nya medlemmar i styrelsen valdes Fleming Harrysson och Ingrid Karlsson att efterträda Gösta Klöverlid och Åke Gunnarsson som valt att avgå.

Kaffepaus med bildvisning
I en paus med kaffe och semla, vilket föreningen bjöd på, visades ett bildspel från verksamheten 2019. Efter kaffet gavs lite information om e-post samt om en kommande resa.

Avtackningar
Mötesfunktionärer, avgående ur styrelsen och övriga avgående funktionärer avtackades med blommor.

Gösta Klöverlid avtackas med en blomma

Åke Gunnarsson avtackas med en blomma

Avslutning
Ordföranden Marianne Manke tackade för förtroendet att få leda föreningen ytterligare ett år och hälsade välkommen till nästa månadsträff den 4 mars.

Ett drygt 60-tal medlemmar hade mött upp till årsmötet som var ett arrangemang i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Arne