Ordförandebrev

Ordförandebrev augusti 2024

Hej alla

Nu är det dags att kavla upp ärmarna igen och starta höstens SPF arbete. Vi hade distriktsstyrelsemöte idag, den 13 augusti. Roligt att träffas igen, även om det  känns som att vi är mitt i sommaren med dagens vackra väder. Det här mötet var hos Vartofta SPF, vi hade tillsammans en bra diskussion om hälsa och kultur.

Jag vill informera om att styrelsens protokoll nu läggs ut på intranätet där kan alla som har inloggning läsa våra protokol. Vi har också beslutat ha en rekryteringstävling även i år. Den startar den 1 oktober och slutar den 31 januari 2025.

Upplägget är:
Klass 1. Flest antal nya medlemmar.
Klass 2. Procentuell störst ökning av medlemsantalet.
Klass 3. Här vinner den förening som har störst procentuella ökning av medlemmar med registrerad E-mail adress.

Pris lika stort i alla tre klasserna. 1 pris 2,000 kr. 2 pris 1,000 kr. 3 pris 500 kr
(inga trisslotter i år)

För att underlätta att informationen om de resor som distriktets resegrupp anordnar har vi beslutat att den informationen går ut till alla medlemmar i Skaraborg som har E-mailadress registrerad.

Styrelsen har också beslutat om att skicka ut en undersökning om hur föreningar och kommuner hanterar ofrivillig ensamhet. Detta är ett prioriterat område och vi hoppas på att vi får in många kloka synpunkter från våra föreningar. Dessutom blir det en bra kartläggning av hur kommunerna hanterar frågor inom området.

Distriktets roll är även att informera och överföra idéer mellan föreningarna. Ett område är att komma med tips på intressanta personer bland våra medlemmar som kan berätta om sina arbetslivserfarenheter, upplevelser, resor mm. Vi vill att alla föreningar till distriktet skickar in namn och telefonnummer på lämpliga medlemmar som vill och kan komma till andra föreningar och berätta sin historia. Ange även rubriken på föredraget.

Till sist vill jag påminna om att komma ihåg att anmäla er till idékonferensen den 10
september, max 4 deltagare/ förening.

Ha det bra!
Christer