Nytt 6 augusti

Nu är vi på gång.

DM Orientering

DM I Orientering 22 augusti i Ulricehamn och Lassalyckan.

Höstprogram 2024

Referat från en sommardag

En helt vanlig dag - Rosey reflekterar.

Program hösten 2024 - är på gång

Hoppas ni alla har en bra sommar - trots vädret. Regn behövs men kanske inte just nu - nu väntar vi på lite mer sol och värme.

Glad sommar 2024

Sommarhälsning och test av utskick via mail.

Referat och boktips från Läsecirkel 2 våren 2024

Vad gör man på en Läsecirkel och vilka böcker har man läst under våren? Läs Caritas referat från denna cirkel.

Nytt 8 juni 2024

Bilder från Sillsexan Resor till Värmland, Stockholm och/eller Karibien

Utflykt med Stickcafét

Anna-Lena som ansvarar för SPF:s stickcafé har tillsammans med deltagare gjort en utflykt.

De´e´de här vi kallar kärlek - Göta Lejon Stockholm 29 - 30 november

Resa till Stockholm 29 - 30 november för att se och lyssna på Lasse Holms De´e´det här vi kallar kärlek på Göta Lejon. Först till kvarn.

Resa till Värmland 15 - 16 aug

Resan till Värmland och Rottneros och Mårbacka den 15 - 16 augusti. Priset har sänkts med 200 kronor till 3 490 kronor per person och sista anmälningsdagen är 1 juli men anmäl er så snart ni kan.

SPF:s distriktsmästerskap i Boule 30 maj 2024

Fem lag var anmälda från SPF Seniorerna i Bollebygd till denna tävling i Ulricehamn den 30 maj. VI har redan fått lite bilder och lite resultat - se nedan.

Golf - distriktsmästerskap på Hulta - resultatlista

Här kommer nu resultatlistan för SPF:s distriktsmästerskap i Golf på Hulta golfbana i Bollebygd.

Webbinarier under folkhälsoveckan

Ni som missade webbinarierna under folkhälsoveckan kan se dem i efterhand.

Stegutmaningen 2024

Nu är det dags att registrera hur mycket ni rörde på er förra veckan alltså mellan 20 - 26 maj.

Hälsocoach online

Idag den 23 maj var Elin från Hälsocoach online på Träffpunkten och informerade om kost för oss äldre.

Jazzkonsert i Borås

Torsdag 30 maj kl 19 i Immanuelskyrkan i Borås blir det konsert med SECOND LINE JAZZBAND. Sveriges kanske mesta och bästa tradjazzorkester. det blir jazz förknippad med Armstrong, Ellington, Billie Holliday m fl.

Världsstickaredagen den 8 juni

Välkommen att fira Världsstickaredagen i Borås!

Hälsodag 22 maj

Strålande vackert väder lockade ett tjugotal till SPF:s hälsodag med tipspromenad där starten var vid Krafthuset i Bollebygd och mål vid Hembygdsgården. Där kunde man köpa kaffe och våffla som Hembygdsföreningen hjälpte till med.

Nytt 16 maj 2024

Nu har äntligen solen kommit och vi njuter av sol, värme och all grönska. En härlig tid där vi slipper broddar, vinterkläder och snöslask. Nästa vecka 20 - 26 maj har SPF hälsovecka med olika aktiviteter. Vi ordnar lite själva men annars tillsammans med kommunen, hembygdsföreningen och även förbundet. Håll utkik!