Hälsodag 22 maj

Strålande vackert väder lockade ett tjugotal till SPF:s hälsodag med tipspromenad där starten var vid Krafthuset i Bollebygd och mål vid Hembygdsgården. Där kunde man köpa kaffe och våffla som Hembygdsföreningen hjälpte till med.

• Svenne och Carita tränar pingis.
  • Birgitta och Kiki spelar fotboll.
  • Anki och Thomas tar emot i målfållan.
  • Sten och Inger tar sig en härlig fika efter tipsrundan.
  • Svenne och Carita tränar pingis.
  • Birgitta och Kiki spelar fotboll.
  • Anki och Thomas tar emot i målfållan.
  • Sten och Inger tar sig en härlig fika efter tipsrundan.

Vinnare av tipspromenaden blev Bengt-Åke Bollgård (10 rätt), tvåa Björn Hansson (9 rätt och 437 på skiljefrågan) och trea Ann Andersson med 9 rätt och 450 i skiljefrågan). Första pris ett SPF paraply och tvåan och trean fick var sitt SPF Sittunderlag. Bra jobbat!

Svaren på frågorna var:
1. X. Finland har Euro som valör.
2. 1. En tesked är 5 ml
3. 2. Birdie i golf är ett under par.
4. 2. Heptagon är en sjuhörning
5. 1. Halvtreds på danska är 50
6. 1. Bollebygds kommun bildades 1995
7. 1. I Indien bor det flest människor
8. 2. Vinter OS 2026 går i Milano
9. 1. 22 maj är det Picknickens dag
10. X. Maj månadssten är smaragd
11. 1. Pica pica är lika med skata
12. X Årets pelargon är Lavina

Av 545 medlemmar har 435 registrerat sin mejladress till SPF Seniorerna Bollebygd.

(Ni som inte har gjort det skicka gärna ett meddelande till Birgitta Alfredsson som är medlemsansvarig så kan hon lägga in den i systemet. Har ni gemensam mail så informera gärna Birgitta om det också. Lite enklare att få kontakt med er. Vi har även medlemmar som inte har uppgett något mobilnummer - även detta är bra att få med).