Senaste månadsträffen

Här finns referat från senaste månadsträffen

SPF Seniorerna Borås 3:an har haft sitt maj-möte på Ribbingsgården. Ett 50-tal medlemmar, däribland några första-gångsbesökare, hälsades välkomna av ordförande Lars Lyborg. Sammankomsten inleddes med information om kommande verksamhet som kräver anmälan i god tid. Föreningen ordnar resor till Tjolöholms slott och allsång med Lasse Kronér i juli, båtresa i Göteborgs skärgård i augusti och bussresa till Joyride the musical i Malmö i november. Nästa föreningsträff är sommaravslutningen i Annelundsparken den 4 juni. Därpå följde serveringen och tillfälle till samtal runt borden. Dagens underhållare var Ida Wickström, sångerska från Ulricehamn. Hon framförde, under en knapp timme, till eget gitarrackompanjemang ett antal visor från bl a den svenska sångskatten. Publiken fick lyssna till ett väl sammansatt program i lugnt tempo och lågmält och trevligt framförande. Applåder och tack. Lotteridragning avslutade sammankomsten.

Bertil Melin