Pubafton 20 okt 2017

En lyckad pubkväll i Hällstad bygdegård.

SPF föreningen i Hökerum ordnade en lyckad pubkväll i Hällstad bygdegård fredagen den 20 oktober.

Ehrling Lundberg från Malmbäck stod för underhållningen och deltagarna kom till dukade bord bestående av en tallrik med olika delikatesser. Ehrling uppträdde med välbekanta låtar ur Elvis Presleys repertoar och andra kända sånger till publikens stora förtjusning.Något som höjde stämningen ytterligare var de historier som Ehrling klämde in mellan sångerna.

Publiken fick även se prov på dansunderhållning av ordförande Bengt.

En liten tävling smög sig in under kvällen i form av ett klurigt melodikryss. Lagen bestod av deltagarna vid respektive bord. Vann gjorde bord nummer 5 som fick skrapa några trisslotter. Plötsligt var det vinst på en av dem på 50 kronor ("alltid nåt"). Vinstpengarna skänktes till föreningen.

Bengt tackade Ehrling med en vacker blomsteruppsättning och Erik Andersson tackade styrelsen för de fina arrangemang som ordnas för medlemmana. Ehrling och styrelsen fick rungande applåder av publiken.

Arrangemanget lockade 97 medlemmar så det var lite trångt i lokalen men i allra högsta grad trivsamt och roligt.

Vid pennan
Steen-Åke Larsson