Februari 2020

SPF Seniorerna Tre Äss månadsmöte/årsmöte 2020-02-17

SPF Seniorerna Tre Äss höll sitt månadsmöte/årsmöte den 17/2 i Sandhults församlingshem. Ordförande Sven Fagerberg hälsade alla på det ovanligt välbesökta mötet välkomna. Därefter vidtog själva årsmötesförhandlingarna under ledning av Eddie Magnusson som på ett effektivt och förtjänstfullt sätt ledde mötet igenom dagordningens 28 punkter med årsredovisningar och val av funktionärer.

Efter årsmötesförhandlingarna, var det planerat en bildvisning av förre BT-fotografen Curt Ylving men på grund av strul med projiceringen av bilderna blev det först kaffe och sedvanlig årsmötestårta medan kloka huvuden slogs ihop för att få tekniken att fungera, vilket den också gjorde tills kaffestunden var klar. Curt visade först en del bilder från gamla miljöer i Borås som inte finns kvar längre. Infödda ortsbor blev smått nostalgiska av att känna igen de gamla miljöerna och för oss inflyttade var det intressant att få se hur staden sett ut förr. Curt visade även bilder som tagits i samband med bygget av Öresundsbron, Estoniakatastrofen, EU-kravallerna i Göteborg 2001, Lech Walesa i Polen 1989, Berlinmurens fall och hjälpsändningar till Estland. Han visade även en del porträtt han tagit på kända personer inom idrottsvärlden.

Efter bildvisningen tackade Sven Fagerberg Curt Ylving och de avgående styrelseledamöterna Elisabet Hugosson och Birgit Fröberg med en liten gåva.

Därefter följde lite information: Caisa berättade att det fanns ett fåtal platser kvar på Volvo-resan och den hemliga resan. Eftersom det nu är klart att den hemliga resan kommer att bli av, så det är fritt fram att börja betala in avgiften för den.

Bollebygds SPF fick överfullt med anmälningar på sin resa till Polen och har skickat ut en förfrågan om intresse finns från medlemmar i vår förening att följa med om de anordnar ytterligare en resa dit, troligen i augusti. Datum är inte fastställt än. Är du intresserad av den resan så skicka en intresseanmälan till Caisa.

Ulla Sönsteröd tar emot anmälningar till musikalen Annie.

Siv Eriksson vinner första vinsten i lotteriet

Efter en varm applåd till Sandhultsgänget som ordnat det praktiska runt träffen vidtog lottdragning och sist bjöd föreningen deltagarna på en bukett med tulpaner som inköpts för att stödja Lions verksamhet på bl.a. våra äldreboenden.

Den nyvalda styrelsen

Text: Anja Jonsson Bild: Lars-Erik och Anja Jonsson