Tipspromenad 25 mars 2021

SKPF Pensionärerna stod för traktering vid GSSam´s tipspromenad

• SKPF Pensionärerna stod för uppskattad servering vid sin tipspromenad vid Powerhuset i Gnesta.
  • Första kontrollen
  • Vårsol på promenaden
  • Och vårblommor
  • Snart framme vid korvserveringen
  • Korvgrillning
  • Rekorddeltagande
  • En som inte fick korv
  • Grillmästaren läser upp resultatet
  • Gott med korv
  • Första kontrollen
  • Vårsol på promenaden
  • Och vårblommor
  • Snart framme vid korvserveringen
  • Korvgrillning
  • Rekorddeltagande
  • En som inte fick korv
  • Grillmästaren läser upp resultatet
  • Gott med korv

Gnesta Seniorsamverkans båda föreningar PRO Gnesta och SPF Seniorerna Gnestabygden hade vid den senaste tipspromenaden vid Powerhuset äran att se SKPF Pensionärerna som gästarrangör.

Denna pensionärsförening stod för såväl frågekonstruktion som för en uppskattad servering av grillade korvar och uppfriskande fruktdryck.

Grillmästaren fick många lovord och de talrika deltagarna verkade trivas i solskenet.

Barbro Jansson var en av de fyra tävlande som lyckades pricka in 10 rätt och var dessutom närmast på skiljefrågan.

Alla var nöjda med det lyckade samarrangemanget föreningarna emellan.

Vid följande promenader sker starten från Powerhusets baksida.

Entrédörren kommer då att hållas fri för dem som då besöker lokalen för en efterlängtad vaccinering.

Bild: Lars-Erik Larsson

Text: Bengt Landin

Här är facit på tipsfrågorna