Styrelsemöte i SPF Seniorerna Kiladalen 240522

Onsdagen den 22 maj hade vi styrelsemöte.

• Styrelsen och de tre inbjudna gästerna Margaretha, Lena och Yvonne.

Förutom styrelsen var tre personer adjungerade. Dessa var Lena Kock från Studieförbundet Vuxenskolan, vår hälsocoatch Yvonne Danielsson samt vår representant i KPR Margareta Roos.

Lena pratade om vårt samarbete och vad som krävs för att vi ska få bidrag från SV i samband med våra olika aktiviteter.

Margareta berättade om KPRs arbete och att de kommer att bli en remissinstans för högre tjänstemän inom kommunen.

Yvonne pratade om sina planer för arbetet som hälsocoatch. Som handledare kommer hon att starta två pilotgrupper ”Livscaféer” i form av studiecirklar för 5 personer plus handledare. Detta kommer att ske efter sommaren och hör gärna av dig till Yvonne om du är intresserad av att delta.

Därefter fortsatta styrelsen enligt uppgjord dagordning gällande föreningens ekonomi, medlemsfrågor, utbildningar samt senaste nytt från distrikt och förbund.

Text: Elisabeth Lindqvist
Bild: Ingegärd Nylund