Årsmöte 2021

Årsmöte i Ludgo-Spelviks Bygdegård.

Tisdag 17 augusti kunde vi hålla ett smittsäkert årsmöte i Ludgo-Spelviks Bygdegård. Ordförande Per-Åke hälsade välkomna och kunde berätta att Tystbergabygdens förening inte är utsatt för något större medlemstapp, vilket många andra drabbats av.
En ny medlem, Sune Renström välkomnades och fick motta den sedvanliga inträdesbiljetten, ett paket ägg från Björns pullor.
Ordförande förklarade mötet öppnat och vid parentationen läste Helga en dikt och vi höll en tyst minut.
Till mötet valdes Göran Dahlberg som ordförande och Joe Eklöf som sekreterare. Årsmötesförhandlingarna genomfördes utan några större anmärkningar. Styrelsen sitter kvar i sin nuvarande tappning med tillägget att Ann Axelsson som ny medlem valdes in till ledamot där. I kommittéerna var det en del förändringar bl.a. att ansvaret för bridge och canasta övertas av Siv Sjödin och Inger Fransson och att Marianne Lönnmo tar ansvar för demensfrågor.
Tre medlemmar förärades vackra buketter efter att avslutat sina uppdrag; Olle Jansson vandringsledare, Norma Ingårda revisor och Sören Tylstedt valberedare. Även mötets presidium mottog blombukett och Per-Åke avslutade stämman.
Därefter fägnades vi med matig landgång med dryck och kaffe med tilltugg. Ett lotteri avslutade mötet och Björn påminde om att samla kvitton från City Gross.