Samvaroträff 14 mars

Runtuna Bygdegård

Styrelsens månadsmöte
Tisdagen den 14 mars var det dags för styrelsen att ordna månadsmöte i Runtuna bygdegård. Ca 50 medlemmar infann sig.
Ordförande Per-Åke hälsade alla välkomna, han passade då på att presentera styrelsen.
Även en ny medlem fick presentera sig och hälsades välkommen med en varm applåd. Som traditionen är förärades hon med en kartong ägg av Björn i Matstorp.
Den här dagen var det dags för vår "hjärnkoll" Per-Åke hade tagit ut 12 kluriga frågor, där betänketiden var en minut på varje fråga. Pust och stön men några var riktigt duktiga.
Skönt att efter "hjärnkollen" vila hjärncellerna med kaffe och god semla. Ordf hade denna gång lagt lappar under några kaffekoppar där den som hade en lapp fick berätta något från sin barndom, En av dem som berättade var "Åke i Verkstan" han hade nästan tillverkat ett flygplan byggt av en Indian motorcykelmotor från 1916 med stor propeller, den gick bra i nerförsbackar men jobbig att dra uppför. Motorn drev sedermera en vedkap.
Mötet avslutades med sedvanlig lotteridragning.