Golf 2019

Föreningsmästerskap, distriktsmästerskap och förbundsmästerskap spelades under 2019.

• 1.a, 2:a och 3:a i föreningsmästerskapet 2019
  • Inför starten av föreningsmästerkap i golf 2019
  • 1.a, 2:a och 3:a i föreningsmästerskapet 2019
  • Inför starten av föreningsmästerkap i golf 2019

Föreningsmästerskap SPF Gullvivan spelades den 8/7.

Distriktsmästerskap spelades den 27/6 på Flens GK. Resultat kan läsas här.

Förbundsmästerskap 15+16/8 spelades på Säter och Dalsjö GK. Resultat kan läsas här.

Resultat i Föreningsmästerskapet: Årets traditionsenliga föreningsmästerskap i golf, för SPF SENIORERNA, Gullvivan Vingåker gick av stapeln den 8 juli på golfbanan vid Båsenberga. Tävlingen hade samlat 25 deltagare, som alla trivdes
på en golfbana i perfekt skick, vilket gav förutsättningar för bra golfspel med många utmärkta resultat. Spelformen var som vanligt poängbogey med en gemensam klass för alla deltagare.
Föreningsmästare blev Runar Mattson, som med 35 poäng lyckades hålla undan för tvåan, Roland Andersson, och trean, Bo Johansson, som båda hade samma resultat, 34 poäng, som fyran, Christer Botås. Deltävlingen närmast hål, som avgjordes på hål 16, vanns av Olle Björnevi, medlem i SPF SENIORERNA Näckrosen, med det utmärkta resultatet 1,51 m..
Tävlingen avslutades med utdelning av guld- silver och bronsplaketter till de tre bästa, liksom priser från det stora prisbordet, som delvis sponsrats av Sörmland Vatten och Länsförsäkringar, till alla deltagare.
Tävlingsledare var Arne Norlin och Runar Mattson