KPR information

Info till SPF:s medlemmar.

I Sandvikens kommun finns ett råd som kallas Kommunens Pensionärs Råd. (KPR) I detta råd finns ledamöter från SPF, SKPF och PRO. Sammanlagt 7 ordinarie ledamöter och lika många ersättare. Vi som är ledamöter respekterar inte bara våra organisationers medlemmar utan vi jobbar för ALLA seniorer i hela kommunen. KPR flyttades från omsorgsnämnden till Kommunfullmäktige den 1/1–24 och nu håller vi på att bygga upp en helt ny organisation. Detta innebär att vi kommer att få möjligheter att komma in tidigare i olika processer som påverkar oss seniorer. Vi kommer att få möjlighet att ta del av remisser och interpellationer och komma med synpunkter innan beslut i fullmäktige. För att vi skall kunna göra ett bra arbete så behöver vi hjälp av er. Vi som är ordinarie ledamot för SPF är Berit Lusth SPF Syrenen och Lena Nyström SPF Furan. Ersättare är Alvar Olsson SPF Österfärnebo och Sven Andersson SPF Ovansjö. Vi vill gärna höra ifrån dig om du har synpunkter, förslag eller frågor som du vill att vi skall ta upp. Det som vi i rådet kan göra är att diskutera olika saker som är till gagn för oss seniorer. Och lägga förslag som kan förbättra våran situation i stort och smått. Rådet har ingen beslutsrätt. Vad kan det då vara? Tex trygghetsfrågor, aktiviteter som främjar en bra miljö, boendefrågor mm, mm. Vi kommer inte att ta upp frågor som rör enskilda personer utan frågorna måste vara av allmän karaktär och gynna många.

Vill du komma i kontakt med oss så når du oss säkrast via mail:

lusthberit@gmail.com eller lena.m.nystrom@hotmail.com

Hoppas vi hörs och ha en skön sommar Hälsar Berit och Lena