Ordförande har ordet

Sommarbrevet 2024

Hej,

Gävle den 10 juni 2024

Våren blev explosionsartad, när den väl fick fäste. Tiden mellan hägg och syrén var svårfångad. Vi tar redan tagit oss en bit in i den svenska sommaren.

Som medlemmar i SPF Seniorerna Gavle kan vi se tillbaka på ett innehållsrikt och varierat program under första halvåret. När detta skrivs har Gavle 722 medlemmar. Mätt i ålder är vi någonstans mellan 60 och 100 år. Utmaningen är att kunna möta upp de skillnader i behov, önskemål och möjligheter som finns. Givetvis finns det begränsningar i möjligheterna.

Inom kort kommer det jag kallar stomprogrammet för andra halvåret att presenteras. Det kommer via e-posten och Gavles hemsida. Dessutom kan det även dyka upp andra aktiviteter, så håll koll på din e-post och hemsidan. Om du laddar ner den kostnadsfria SPF-appen, och godkänner den för så kallade push-notiser, blir det svårt att missa något. Appen finns där du skaffar appar i den måne du gör det.

Ett resultat av Gavles studiecirkel om Berlin tidigare i år, är den resa som SPF Seniorerna Gästrikland anordnar i höst. Resan, som står öppen för alla medlemmar, ligger ute för bokning.

Utöver programmet kommer det fortsatt att finnas aktiviteter såsom schack, bokcirklar, canasta, IT-cafe, boule, promenader/vandringar och en del annat. Överraskningar kan dyka upp.

Under sommaren är det glest med SPF-aktiviteter. Tillsammans med övriga tre SPF-föreningar har vi ändå lyckats knopa ihop några möjligheter för er som är på hemmaplan. Sommarens programblad skickas även det ut i ett separat e-brev.

Jag hoppas att även din sommar blir så bra som du vill ha den och som dina omständigheter medger. Är du ute om solen skiner är det solskyddsfaktor 50 som gäller för oss med mogen hud, om du inte skyddar dig på annat sätt.

Glada hälsningar från din ordförande i SPF Seniorerna Gavle,

Anders M. Johansson