Föreläsning med Bodil Jönsson 16 oktober

Vi bjuder in distriktets medlemmar till en föreläsning med Bodil Jönsson om Kunskapen, tiden och tryggheten. Fri entré, men obligatorisk anmälan pga begränsat antal platser.

Bodil Jönsson är fysiker, författare och uppskattad föreläsare. Hon är professor emerita vid avdelningen för rehabiliteringsteknik vid Lunds universitet och genom åren har hon deltagit som fysikexpert i Fråga Lund, sommarpratat och vinterpratat samt utsetts till Årets senior av vår egen medlemstidning Senioren, där hon också varit krönikör.

Nu har du chansen att komma och lyssna på hennes klokskaper och tankar under föreläsningen Kunskapen, tiden och tryggheten i Stockholm 16 oktober, där vi även bjuder på fika.

Tid: 16 oktober 10:00-12:00
Fika från 9:30
Plats: Convendum, Brahegatan 10 (T-bana Östermalmstorg, uppgång Linnégatan)
Pris: Fri entré
Anmälan till: christina.blom@spfstockholm.se. Senast måndag 7 oktober
OBS: Obligatorisk anmälan då det är begränsat antal platser och vi bjuder på fika

Så här skriver Bodil Jönsson själv om sin föreläsning:

Kunskapen, tiden och tryggheten

Tack vare att mänskligheten genom åren utvecklat en gemensam kunskap, behöver alla inte kunna allt på egen hand. Det har varit (och är!) både praktiskt och trygghetsskapande. Men nu har detta naggats i kanten av vår samtids Trump-tramsande och vrållögnande, inte bara i USA utan också här. Vilket skapar så mycket oro att både tilliten och tryggheten satts på undantag. Tid tar det dessutom!

Välkommen till en åtgärdsinriktad föreläsning om samspelet mellan kunskap, tid och trygghet!