Ordförande har ordet

Nyvalde ordförande Torsten Sjögren har ordet

Välkommen till Idun och våra aktiviteter!

Stort tack för förtroendet att få leda denna fina förening. Tack till Gull Axén för många fina år som ordförande.

Vi är en pensionärsförening med cirka åtta hundra medlemmar i Danderyd. Vi är även del av en riksorganisation med tre hundra tusen medlemmar. Den gör mycket gott i riksdag och regioner för att påverka politikerna och beslutsfattande tjänstemän att tänka på oss äldre inför varje beslut. I Danderyd arbetar vi aktivt i KPR (Kommunala Pensionärsrådet) för att säkerställa att kommunens politiker och tjänstemän tänker på oss och ser till att det finns bostäder och omsorg när vi blir äldre äldre.

Många av våra medlemmar är bara med för att stötta föreningen, andra för att få förmåner t ex billiga försäkringar och roligt nog en allt större skara för att kunna delta i alla aktiviteter som vi ordnar.

Vår rikstidning Senioren är mycket uppskattad av stora läsargrupper. Där finns även viktig information om vår verksamhet med förmåner och annat. Vår lokala Idun-tidning i Danderyd innehåller såväl information om kommande aktiviteter föredrag, besök och resor.

Sedan vi blev medlemmar i min familj har vi varit med om mycket spännande t ex en resa till alperna där vi besökte fem länder på fem dagar. Vi har även varit på kryssning på Mosel och Rhen ledda av paret Mosander. Den april-resa vi gjorde till Nederländerna visade en otrolig blomsterprakt. Vi planerar att göra en resa till Irland i höst. Hoppas att den går att genomföra trots den svenska kronans låga värde just nu.

Läs tidningen som kommer ut fyra gånger per år eller den alltid uppdaterade informationen här på vår hemsida. Vi försöker även att skicka ut medlemsmail varje månad.

Varje torsdag promenerar vi två timmar någonstans i närområdet. Vi ses klockan 10 med ryggsäck innehållande varm dryck och en smörgås.

På fredagar och söndagar samlas även promenadgrupper som går lite långsammare och inte så lång.

Det ska bli roligt att möta så många som möjligt av er på kommande aktiviteter.

Välkomna!

Torsten Sjögren