Stor bouletävling i Enköping för SPF och PRO

Pigga pensionärer håller igång mitt i sommaren genom att bland annat delta i stortävlingen Ena Kulan Boule 2024 i Enköping för SPF- och PRO-medlemmar. Det var etthundratvå  3-mannalag anmälda, det vill säga drygt 300 deltagare. SPF Nykvarn var representerade med fem lag.

En välarrangerad tävling med fint väder och en boule-arena med femtio banor.

Spänningen och nervositeten var hög bland deltagarna när startsignalen ljöd klockan halv tio.

Samtliga lag spelade fem matcher och lottningen mellan lagen skedde enligt ett förutbestämt spelschema.

Efter fem matcher och efterlängtade fikapausar var dagen till ända vid  sextontiden.

Efter en trivsam dag med taktiksnack och social samvaro startade hemfärden med glada men trötta pensionärer.

Hur blev då resultatet? Gubbgänget SPF-lag 4 med Bernt Österman, Kjell Johansson och Weine Johansson blev bästa Nykvarnslag med en trettiofemteplats. Övriga Nykvarnslag skötte sig bra men blev slagna av gubblaget.

Foto & text: Weine Johansson