Fullt ös på Stallet, Taxinge slottscafé 13 maj 2024

SPF Seniorerna Nykvarn genomförde måndagen den 13 maj vårterminens sista Medlemsträff i Stallet, Taxinge slottscafé med utsökt och välsmakande mat och underhållning av Sandman Sisters.

Efter det att ordföranden Björn Janhagen hälsat 200 SPF medlemmar välkomna klev slottets kock Niklas fram och berättade om den mat vi skulle äta och det var i stora drag örtmarinerad biff serverad med rödvinssky, örtsmör och klyftpotatis. Det vattnades i munnen redan under hans presentation. Därefter, för att få lite uppstyrning med serveringen, tog Leif Karlsson, Golfgruppen, kommandot och räknade upp samtliga 30 talet bord i tur och ordning, allt medan bordsvärdarna, de också från Golfgruppen, såg till att stämningen var god vid borden.

Så, efter kaffet och en mycket god kaka tog underhållningen vid med en rivstart av Sandman Sisters som inspirerats av den då på 40-talet mycket populära sånggruppen Andrew Sisters, USA.

Det blev verkligen en ”Musikalisk resa i tiden”. De tre sångerskorna framförde förutom flera nummer från Andrew Sisters repertoar, sånger av Chuck Berry, Bill Haley, Jerry Lee Lewis för att nämna några kända artister. Flera av numren sjöngs bland publiken med stor förnöjelse.

Klicka här för rörlig bild

När vi alla i publiken trodde att den timme långa föreställningen var över, då man lämnat scenen, överraskades vi av ny kostymering av sångerskorna. De hade på kort tid hunnit byta ut sina första scenkläder till en typisk Elvis Presleymundering.

Mycket häftigt. Det blev ett medley med många kända Elvislåtar och även denna gång gick de ut bland publiken och fick många att sjunga med i mikrofonen.

Klicka här för rörlig bild

Sandman Sisters både dansade och sjöng på scenen och när föreställningen var slut klev Roger Bäckström, Programgruppen upp på scenen och tackade sångerskorna för en mycket underhållande show. Han var mäkta imponerad av det höga tempot på scenen och förstod att de gett allt för att underhålla oss i denna musikaliska resa i tiden där vi alla kände igen låtarna.

Maj månads Medlemsträff avslutades traditionsenligt med att vår vinkännare Ulf Nyström presenterade dagens vinster, nämligen nu i sommarvärmen, roséviner av god kvalitet.

Vi från styrelsen önskar er alla en skön sommar.

Vid pennan
Björn Janhagen