Februari 2024

Ordföranden har ordet!

När detta publiceras är det en vecka kvar till årsmötet. Styrelsen har jobbat hårt med att sammanställa Årsmöteshandlingarna. Nu kan vi inte göra mer än att vänta på vad Du som medlem tycker. Det jag som ordförande kan konstatera är att samtliga ledare och förtroendevalda har gjort ett digert arbete inom sina respektive ansvarsområden och verksamheter och därmed känner jag mig trygg i att vi genomfört bra och uppskattade aktiviteter. Vi har dessutom ökat antalet medlemmar i föreningen vilket nu är i nivå med det vi hade innan pandemin, vilket är mycket glädjande.

Den senaste tiden har det tillkommit två nya aktiviteter, nämligen en kortspelsgrupp för Canasta och GåFotboll. Hur äldrefrågorna bedrivs centralt i Förbundet får vi tillfälle att höra på årsmötet genom besök av Peter Sikström, Generalsekreterare i Förbundet.

Här (maj 2023) skriver Karl-Erik Johansson, PRO och jag från SPF under ansökan till Nykvarns kommun.
Avslutningsvis är det min förhoppning att vi under våren kommer i hamn med skapandet av ett Kommunalt Pensionärsråd (KPR). Det innebär att vi tillsammans med PRO på ett bättre sätt kan bedriva lokalt och regionalt påverkansarbete.

Väl mött på årsmötet den 12 februari.

Björn Janhagen, Ordförande
Gemenskap, trivsel och engagemang