Juni 2024

Ordföranden har ordet!

Hej bästa SPF medlemmar!

När jag skriver dessa rader har värmen och solen varat mycket längre än förväntat. För egen del har några frukostar avnjutits utomhus och ackompanjerats av intensiv fågelsång.

Försommaren är alltså en period där inomhusaktiviteter byts ut mot utomhusverksamheter, som nyligen boulespelet, där spelarna nu håller till vid vår fina badplats, Hökmossbadet. Även Gå-Fotbollen har flyttat ut från Furuborghallen och spelas under bar himmel på en fin anläggning.
Ta gärna och besök dessa utomhusaktiviteter och varför inte passa på att pröva på.

Även om våra månatliga Medlemsträffar har tagit paus fram till den 16 september sker andra aktiviteter i princip hela sommarhalvåret. Titta gärna i föreningens kalender på hemsidan samt håll också utkik i Länstidningen och Evenemangskalendern på kommunens hemsida.

Jag vill också avslutningsvis hänvisa till vår SPF-app i vilken man nyligen kunde se "Äldreriksdagen - debatt inför årets val till Europaparlamentet" live. Det finns i inslaget en länk som man kan klicka på och se debatten i efterhand. De olika ämnena är bl.a. ålderism, bedrägerier mot äldre, levnadsomkostnader, således mycket aktuella frågor för oss åldersrika medlemmar i SPF. De föredragande är förbundsordförandena Eva Eriksson, SPF Seniorerna, Åsa Lindestam, PRO och Liza di Paolo-Sandberg, SKPF Pensionärerna. Debattörerna är EU-kandidater från samtliga riksdagspartier. Här får Du en fin inblick i hur man resonerar för att driva nämnda frågor i EU parlamentet. Mycket sevärt.

Styrelsen önskar er alla en skön sommar.

Björn Janhagen, Ordförande
Gemenskap, trivsel och engagemang.