Månadsmöte 15 maj 2018

Vårens sista månadsmöte 15 maj 2018.

Vårens sista månadsmöte med SPF Enskede – Årsta genomfördes som vanligt
i lokalerna Årstavägen 112.

Efter information om vårens sista utflykter, promenader och resor blev vi underhållna av världens längsta trollkarl.
Göran Sjöberg alias "Dosti" en ofta sedd och beundrad trollkarl av både barn och vuxna, eller som han uttryckte det, min målgrupp är 7 till 70 år. Han har uppträtt i länder över hela jorden..
Efter ett antal korttrick och repstumpar som oförklarligt hakade i varandra utan att träs ifrån något håll, börjar man misstänka masspsykos eller är det bara en extremt utvecklad fingerfärdighet.
Efter en demo av en giljotin som lätt högg av morötter, blev jag själv utsatt för hur effektivt giljotinen "i och för sej i miniatyr" skar av saker, men nu gällde det min hand.
Tanken att f-skapet kan klicka slår en, men man får lita på Dosti som har lyckats/misslyckat att skada någon med sina trix.
Efter en nervlugnande kaffekopp med macka var det dragning på lotteriet och som vanligt några glada vinnare och desto fler besvikna som även denna gång valde fel nummer.

PS. En viktig uppgift för alla SPF – medlemmar, gör reklam för SPF:s förträfflighet och försök rekrytera fler medlemmar. DS.
Anders & Berit
Bilder.