Senaste nytt

Fullbokad - Resan till Tumba bruk & Sturehofs slott den 16 oktober

46 personer har nu anmält sej till den resan, så bussen är full. Men det går det bra att anmäla sej till den guidade visningen av K.A. Almgrens sidenväveri den 21 oktober, se info nedan!

Välkommen på månadsmöte den 2 september kl.13.30

Grindslanten återstartar nu höstterminen med detta månadsmöte, denna måndag gästar oss Marianne Rundström, journalist och tidigare programledare på SVT, nu med eget bolag. Marianne har ett starkt engagemang i äldres möjligheter till ett långvarigt och fortsatt aktivt liv. Marianne är Sollentunabo sedan länge. Förutom Marianne hoppas vi få besök av kommunens hälsopedagog.

Golfrestaurangen har återöppnats!

Sollentuna Golfklubbs restaurang har öppnats efter renoveringen. Medlemmar i Grindslanten är välkomna att äta lunch där till reducerat pris (-10%) efter att värsta rusningen lagt sej ca kl. 12.30 hälsar det nya krögarparet Mia och Andreas Holmberg Nielsén.

Bildspelet från träffen om seniorbostäder med Sollentunahem den 17 april

Vid träffen med Sollentunahem den 17 april i Frivilligcentralen på Turebergs allé 16 utlovades att bildspelet skulle skickas ut, läs mer om det här!