Biblioteket informerar- hösten 2024

Biblioteket- inte bara böcker!

Titta så mycket aktiviteter som erbjuds på biblioteket i Handen!
Här är en sammanställning över sådant som händer på biblioteket nu i höst:

Vill du veta mer, kontakta bibliotekarie Gabriel Björk, tel. 08-606 80 04

Bokcirkelhyllan – vi kan hjälpa till att starta en egen bokcirkel. Vi har ca 10 exemplar av varje bokcirkelbok. Det går bra att låna till alla deltagare i bokcirkeln.

Språkcafé – om någon vill hjälpa till som volontär

Samtal om böcker
(tisdagar 8 oktober, 5 november, 3 december). Samtal om böcker med olika teman. Ingen föranmälan.

Juridisk rådgivning (
1 oktober, 15 oktober, 29 oktober, 12 november). Ring till biblioteket samma dag från klockan 12 för att boka en tid.

Silent book club
(1 oktober, 22 oktober, 12 november, 3 december). Alla läser en egen bok tyst tillsammans. Avbrott för fika och diskussion. Ingen anmälan behövs.

Ny finsk film och Haninge Filmstudio
(14 oktober och 28 oktober). Hämta ett gratis medlemskort på Handens bibliotek.

Författarbesök med Elisabeth Åsbrink
(lördag 23 november kl. 12). Fri entré och ingen föranmälan.

Digital kunskapspromenad på Handens bibliotek 21 – 27 oktober. Testa dina kunskaper och få ett diplom.

Filmvisning om att bli en säkrare och mer medveten internetanvändare. Tisdag 22 oktober kl. 12-14. Vi visar en film från Internetstiftelsen som bland annat handlar om AI. Utmaningar och möjligheter. Drop in om man inte kan komma exakt kl. 12.