Jakobsberg

Vi har månadsträffar runt om i Järfälla, för att under trivsamma former öka
gemenskap och trygghet bland oss medlemmar.
Alla medlemmar är välkomna.
Pris 50 kr inkl. kaffe/te med bröd, om inget annat anges

OBS! Avgiften skall erläggas på plats till Samordnaren INTE gå via Plusgirot

Samordnare: Åse Hagerman, 070-797 81 79, ase.hagerman@gmail.com

Obligatorisk föranmälan till exp. 08-580 274 20 eller exp@spfseniorernajarfalla.se

Träffar: onsdagar kl. 14.00 i vår lokal på Aspnäsvägen 24.

25 september  Musikquiz
Trubaduren Bengt Vilhelmson, som leder oss med sång och gitarr i en stunds musikfrågesport. Vi löser korsord till välkända låtar.
23 oktober  Vokalensemblen Stämgaffeln
Stämgaffeln består av fyra kvinnliga sångare från Musikhögskolan som sjunger
fyrstämmig a cappella samtidigt som de framför rytmik på ett lättillgängligt och
gripande sätt. Vi får njuta av vackra täta klanger med förstärkande koreografi.
20 november Bellman på krogen
Carl Michael Bellman skildrar och namnger cirka 115 olika krogar och värdshus i sina epistlar och övriga skrifter.
Duon Staffan Wikström och Puch Magnus Olsson framför epistlar och sånger som relaterar till dessa miljöer och berättar om poetens relation till respektive krog och en del om krogens historia.
Staffan är guide och trubadur i Bellmanhuset på Urvädersgränd. Han har skrivit boken ”Carl Michael Bellmans Geografi”.
Puch Magnus är vissångare och numera en av de få som trakterar den svenska tolvsträngade lutan.

Betalning för aktiviteten görs på plats direkt till Samordnaren.