Medlemsmöte 23 augusti om resor och hörsel

Det var många som kom till hantverkargården för att vara med på höstens första medlemsmöte. Extra bord och stolar fick ställas fram så att alla skulle få plats. Men finns det hjärterum så …..

Först på programmet stod en representant från Hörbart – hörmottagning i Nynäshamn  som har sin mottagning på Bryggargatan i Nynäshamn. Han redogjorde för deras arbete och för vilka hjälpmedel som finns att tillgå. Den första hörselundersökningen är kostnadsfri, sen får man se om ytterligare insatser behöver göras. Tveka inte att ta kontakt med Hörbart om ni funderar på om ni behöver hjälpmedel för att höra bättre. Han påpekade också hur viktig hörseln är för att vi ska fungera bra i olika sociala sammanhang.

Därefter pratade Inga-lill Friberg om kommande resor och en representant från Larssons Buss och berättade livfullt om den resa som går till Holland i april. De har lång erfarenhet av bussturer runt om i Sverige och Europa.

Inga Burebo Karlsson