Snart är det dags för årsmöte

Styrelsen för SPF Seniorerna Moringen i Nynäshamn hälsar dig välkommen till Årsmötet den 20 februari kl. 13.30 i Konstpolen på Vikingavägen. Programmet blir som presenteras i årsmöteskallelsen. Denna gång med musikunderhållning av " Kringlands Stompers" förutom den traditionella smörgåstårtan.

Ta chansen att komma för att lyssna på detta jazzband och träffa gamla som nya medlemmar och utöva din rösträtt som medlem.

Det gångna året har vi haft 24 medlemsträffar, 7 studiecirklar och ett antal aktiviteter och flerdagsresor. Intresset visar att det behövs en seniorförening som bidrar till en social gemenskap och som aktiverar oss lite äldre. Vi ser fram mot att du som medlem låter oss i styrelsen och programgruppen får reda på vad du är intresserad av.

Mer information om vår verksamhet och vilka funktionärer som arbetat i Moringen under 2018 finns i Verksamhetsberättelsen för 2018 och förslaget till verksamhetsplan för 2019. Dessa dokument finns att ta del av på Moringens hemsida www.spfseniorerna.se/moringen samt som dokument på årsmötet.

Så snart den nya styrelsen börjat arbeta kommer den tillsammans med programgruppen att distribuera vårt programhäfte med en presentation av vår verksamhet för våren 2019.

Jag vill också i detta brev passa på att tacka alla våra funktionärer som genom sitt engagemang gjort det möjligt att genomföra programverksamheten för våra ca. 500 medlemmar under året 2018.

Per-Olow Danielsson
Ordförande SPF Moringen